فروش دستگاه لیزر موهای زائد و تجهیزات پزشکی زیبایی در ایران

بهترین ماسک ها برای جلوگیری از چروکیدی پوست کدامند

با بالا رفتن سن و پیدا شدن چین و چروکهای پوستی که خبر از پیر شدن می دهد، افراد تلاش بسیاری می کنند تا این آثار را پنهان کرده و یا از بین ببرند. یکی از بهترین روشها استفاده ار ماسک های طبیعی می باشد. افسردگی، اضطراب و استرس موجب ایجاد تغییراتی در پوست صورت می شوند که این عوامل لک ها و چروک های ناخواسته ای در صورت شما ایجاد می کنند. برای درمان چروک صورت می توان از ماسک های صورت که به طور طبیعی در منزل تهیه می شوند استفاده کرد. قبل از استفاده از ماسک، ابتدا پوست خود را کاملاً تمیز نمایید، همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید.

حال به معرفی برخی از ماسک های موثربر جلوگیری از چین و چروک پوست خواهیم پرداخت :

ماسک خیار، آلوئه ورا و آبلیمو : ماسک خیار یک ماسک مغذی و مرطوب کننده بسیار عالی برای جلوگیری از پیری پوست است. با توجه به مواد تشکیل دهنده، این ماسک برای پوستهای مستعد آکنه و  آفتاب سوخته بسیار مفید است.  خیار حاوی سیلیس ماده معدنی کمیاب است که خاصیت جوان کنندگی  پوست را دارد. علاوه بر این، منبع خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان های دیگر  است که  به روشنی، درخشانی و جوان تر کردن پوست کمک میکند. برای کاهش گودی های سیاه زیر چشم، هم بسیار عالی است. ترکیبات تشکیل دهنده این ماسک شامل خیار و آلوئه ورا، آب لیمو و آب  است. آلوئه ورا یک عنصر اساسی برای به تعویق انداختن پیری  پوست است. همچنین، تسکین دهنده و مرطوب کننده خوب برای درمان آکنه و آفتاب سوختگی است. آسیبهای ناشی از خورشید  از دلایل مهم  پیری پوست است.

اسفناج درماني به سبك بوعلي‌سينا : ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه  سلول‌های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم‌ها هدیه می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است 2 برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا برگ‌ها نرم و لطیف شود. بعد از این مدت برگ‌ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت‌تان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب 20 دقیقه تا نیم ساعت روی صورت‌تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشويید.

ماسک جادویی بادام و عسل : 10 تا بادام خام رو بگذارید در یک كاسه و آب جوش را اضافه کنید و چند دقيقه بعد ، بادامها را بيرون و پوست شان رو جدا كنید و رنده كنید در یک كاسه و با پشت قاشق كمى بادامهاى رنده شده را له(نرم) كنید.سپس کمی عسل +یک سفيده تخم مرغ + آب یک لیموترش تازه به ‌آن‌‌ها اضافه و با هم مخلوط کنید. این مایع چسبناک را حداقل دو بار در هفته به مدت 15 دقیقه به پوست خود بمالید تا به پوستی زیبا و صورتی شفاف و روشن که همیشه آرزویش را داشتید برسید. و معجزه‌اش را بعد از اولين بار ببینید. و مهم‌تر ازاينكه لك‌هايى كه با اين روش مى روند ديگر هرگز برنمى‌گردند.

ماسک برنج : برنج حاوی ویتامین E، اسیدهای چرب اصلی و نشاسته است که به نرمی پوست کمک می‌کند. همچنین برنج به افزایش رطوبت پوست و تحریک و نوسازی سلولی پوستی و استحکام پوست کمک می‌کند. ماسک برنج در کره طرفدار دارد. برای تهیه ماسک برنج ابتدا آن را آبکش کنید. آب به‌دست‌آمده سفید و حاوی نشاسته است و از آن می‌توان به‌عنوان لوسیون استفاده کرد. از آرد برنج هم می‌توانید ماسک نرم‌کننده درست کنید. این ماسک به‌خصوص برای پوست‌های حساس مناسب است. برای این منظور ابتدا مقداری روغن کنجد روی بدن بمالید بعد یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با شیر مخلوط‌کنید و لایه‌ای ضخیم روی پوست قرار دهید. بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. این ماسک آرام‌بخش، نرم‌کننده و روشن‌کننده پوست است.

ماسک موم عسل و روغن زیتون به همراه آلوئه ورا : برای تهیه این کرم ضد چروک خانگی 30 گرم موم زنبور عسل، 60 گرم روغن زیتون و 30 گرم ژل گیاه آلوئه ورا مورد نیاز است. ابتدا موم زنبورعسل آماده beeswax  را روی حرارت ذوب می کنیم. هنگامی که ذوب شد، آن را داخل مخلوط کن می ریزیم و به آن روغن زیتون اضافه می کنیم. آن ها را خوب مخلوط می کنیم و برای یک دقیقه می گذاریم تا با مخلوط کن خوب مخلوط شود. سپس ژل گیاه آلوئه ورا (ماده لزج وسط گیاه) را به مواد اضافه می کنیم. دوباره مخلوط کن را برای دو دقیقه روشن می کنیم. حدود سه تا پنج قطره روغن گل رز را به مواد اضافه کرده و دوباره با مخلوط کن آن ها را ترکیب می کنیم. این کرم آماده است. این مواد را داخل ظرفی ریخته و آن را داخل یخچال نگهداری کنید. روغن گل رز را می توان به عنوان کرم دور  چشم استفاده کرد. این روغن  رطوبت از دست رفته را بازگردانده  و بسیار مناسب می باشد.

منبع و ماخذ : ariyan-news.com