فروش دستگاه لیزر موهای زائد و تجهیزات پزشکی زیبایی در ایران

بهترین روش های درمان قارچ های پوستی چیست

در انسان، لایه بیرونی پوست از سلول های مرده تشکیل شده است که یک مانع از محیط بیرونی است این مانع میتواند سلامتی شما را حفظ کند، اما اگر آسیب ببیند، میتواند در معرض انواع عفونت ها باشد. قارچ پوستی نوعی عفونت‌ قارچی و از عارضه‌های بسیار واگیردار است که برخی افراد از جمله کودکان و مبتلایان به مشکلات ایمنی بیشتر دچار آن می‌شوند. علائم این عفونت قارچی شامل بروز لکه‌های قرمز، پوسته پوسته و دایره‌ای شکل روی پوست یا ناخن است.  معمولا این عارضه پوست سر و آرنج‌ها را درگیر می‌کند اما می‌تواند در دیگر قسمت‌های بدن هم ظاهر شود. در حالیکه داروهای بسیاری برای درمان عفونت قارچی در دسترس هستند اما درمان‌های طبیعی هم می‌تواند کارساز باشد.

در اینجا به بیان برخی از بهترین روش های درمان قارچ های پوستی خواهیم پرداخت :

عصاره دانه گریپ فروت : نتایج برخی شواهد حاکی از آن است که عصاره دانه گریپ فروت عفونت‌های قارچی را درمان می‌کند. برخی معتقدند برای درمان عفونت قارچی می‌توان یک قطره عصاره دانه گریپ فروت را با یک قاشق آب مخلوط کرد و دوبار در روز روی پوست قرار داد.

ماست : یک تکه پنبه را در ماست ساده خیس کنید و آن را روی منطقه آسیب دیده خود قرار دهید. اجازه دهید 30 دقیقه بماند و آن را با آب گرم شستشو دهید و سپس خشک کنید. این روش را دو بار در روز بکار ببرید تا عفونت ناپدید شود.

سرکه و نمک : با استفاده از سرکه و نمک خمیر سفتی درست کنید. این خمیر را مستقیما روی ناحیه‌ی مبتلا به قارچ پوستی بمالید و ۵ دقیقه صبر کنید. به گفته‌ی آن‌هایی که از این درمان خانگی برای معالجه‌ی قارچ پوستی‌شان استفاده کرده‌اند، انجام این کار به مدت حدود ۷ روز می‌تواند به ناپدید شدن علائم عفونت کمک کند. هم‌چنین استفاده از آب و نمک نیز می‌تواند برای درمان قارچ پوستی مفید باشد، زیرا با خاصیت قبض بالای خود به التیام زخم‌ها سرعت می‌بخشد.

برگ زیتون : برگ زیتون دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی قوی که با تقویت سیستم ایمنی بدن به درمان قارچ پوستی کمک می کند. چند برگ تازه زیتون را خرد کنید و عصاره آن را به طور مستقیم بر روی قارچ پوستی بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و پوست را خشک کنید.

آب زغال اخته : زغال اخته و یا آب این میوه به درمان بسیاری از بیماری ها از جمله عفونت مجاری ادراری کمک میکند. از دیگر فواید آب زغال اخته میتوان به قدرت آن در درمان قارچ پوستی اشاره کرد. آب زغال اخته به تنظیم سطح اسیدی بدن کمک کرده و به این ترتیب میتواند از رشد و پیشرفت بیماری های قارچی جلوگیری کند. مصرف آب زغال اخته تازه میتواند خیلی سریع عفونت های موجود در بدن را تخلیه کند.

درمان قارچ های پا : کفشی بپوشید که تهویه خوبی داشته باشد و از مواد طبیعی ساخته شده‌ باشد. همچنین باید کفش‌ های خود را هر روز تعویض کنید تا به آن‌ ها وقت بدهید تا خشک شوند. اگر قارچ انگشتان پا دارید، درمان خانگی برای آن پاسخگو نیست، و نیاز است که پزشک بعد از آزمایش دارو تجویز کند.

زردچوبه : زردچوبه ادویه‌ای شناخته شده با خاصیت ضد التهابی است. مصرف زردچوبه به عنوان دم نوش یا افزودن به مواد غذایی موجب بهره بردن از خواص آن می‌شود. همچنین برای استفاده موضعی می‌توان آن را با آب یا روغن نارگیل مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را روی محل مورد نظر قرار داد.

منبع و ماخذ : ariyan-news.com