فروش دستگاه لیزر موهای زائد و تجهیزات پزشکی زیبایی در ایران

مناسب ترین روش های کاهش چربی پوست و درمان آن کدام است

با توجه به افزایش آلودگی، کثیفی و استرسی که امروزه داریم، با مشکلات زیادی روبرو هستیم که در گذشته کاملا ناشناخته بودند. بنابراین داشتن یک روال روزانه‌ی مراقبت از پوست به منظور داشتن پوستی درخشان و بدون عارضه بسیار مهم است. پوست چرب دلایل مختلفی دارد. از جمله فاکتورهایی که باعث افزایش چربی پوست می‌شوند می‌توانیم به مواردی همچون رژیم غذایی، استرس، ژنتیک و … اشاره کنیم. پوست چرب نتیجه افزایش ترشح سبوم است. افزایش سبوم در نهایت موجب بسته شدن و بزرگ شدن منافذ پوست می‌شود. با داشتن یک برنامه مراقبتی روزانه و با استفاده از محصولات مناسب پوست چرب می‌توانید به راحتی میزان چربی پوست را کاهش دهید. پوست ما بیشترین تاثیر را در زیبایی ظاهری دارد چرا که به صورت یک لایه روی تمام بدن کشیده شده است. با این تعریف اگر پوست ما چرب شود ، در ظاهر و زیبایی ما تاثیر بسزایی دارد. بنابراین مراقبت از پوست چرب یکی از مهم ترین مواردی است که باید افراد دارای این نوع پوست به آن توجه کنند.

در اینجا به بیان برخی از بهترین روش های مراقبت از پوست چرب و همچنین درمان آن خواهیم پرداخت :

عسل : عسل یکی از محصولاتی است که می‌تواند برای تمام انواع پوست استفاده شود. پوست چرب که بیش‌تر در معرض جوش و آکنه قرار دارد باید با ماسک عسل درمان شود. این ماده یک نم‌نگهدار طبیعی است که باعث کاهش لکه‌ها می‌شود و همچنین به طور طبیعی پوست شما را مرطوب می‌کند. مطابق با تحقیقات عسل برای درمان مشکلات پوستی مانند درماتیت و پسوریازیس ولگاریس بسیار مفید است.

مصرف تونر : تونرها محصولاتی ویژه برای مراقبت از پوست هستند. این محصولات باقی مانده آرایش و سایر آلودگی‌های روی پوست و منافذ را به طور کامل پاک می‌کنند. تونرها با پاکسازی کامل، پوست را برای جذب سایر محصولات مراقبتی مانند مرطوب کننده‌ها، سرم‌ها و تونرها آماده می‌کنند. بهترین تونرها برای پوست چرب، تونرهایی فاقد چربی هستند که علاوه بر پاکسازی پوست برق ناشی از چربی پوست را نیز کاهش می‌دهند. تونرهای مخصوص پوست چرب بدون آسیب به پوست و خشک کردن پوست شما، آن را به طور کامل پاکسازی می‌کنند.

استفاده از ضد آفتاب : اگر شیوه زندگی و کارتان به نحوی است که باید ساعات زیادی را بیرون از خانه بگذرانید ، به شما توصیه میکنیم تا از ضد آفتاب مناسب با پوستتان استفاده کنید. دقت کنید که حتما نیم ساعت قبل از خارج شدن از خانه ، ضد آفتاب را به صورت و گردنتان بمالید و پس از هر سه ساعت آن را تمدید کنید. در صورتی که در مناطق گرم زندگی میکنید حتما از کلاه های لبه دار استفاده کنید. ضمنا اگر به استخر میروید و یا اینکه بدن شما زیاد عرق میکند ، حتما به صورت مداوم از ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از شوینده غیرصابونی : یکی از راهکارهای مطمئن برای کنترل چربی پوست، شستشو و تمیز نگه داشتن آن است. دو یا سه بار شستن صورت در طول روز برای از بین بردن چربی های اضافه و جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست، از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما از شوینده های غیر صابونی مخصوص برای پوست های چرب استفاده کنید.

سفیده‌ی تخم‌مرغ و لیمو : سفیده‌ی تخم‌مرغ و لیمو ترش روشی خانگی برای درمان پوست چرب است. هر دو ماده را باهم مخلوط کنید. اسید لیمو و دیگر مرکبات به جذب چربی کمک می‌کند. البته این روش برای افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند، مناسب نیست. براساس پژوهش انجام‌شده در مطالعات سال ۲۰۰۸، لیمو خاصیت ضدباکتریایی دارد. برای تهیه‌ی این ماسک به این شیوه عمل کنید: یک سفیده‌ی تخم‌مرغ را با یک قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه مخلوط کنید. محلول آماده‌شده را روی صورت بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب گرم صورت خود را بشویید و کاملا خشک کنید.

آلوئه‌ ورا : آلوئه ورا یکی از مفیدترین گیاهان برای درمان سوختگی‌های پوستی و … است. آلوئه‌اورا همچنین به واسطه خواص ویژه‌ای که دارد چربی پوست را نیز کاهش می‌دهد. برای کاهش چربی پوست خود با آلوئه‌اورا لایه‌ای نازک از آن را صبح‌ها بر روی پوست خود قرار دهید. از آنجایی که آلوئه‌اورا ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در پوست‌های حساس شود پیش از استفاده از آلوئه‌اورا قسمت کوچکی از آن را روی پوست خود قرار داده و تست کنید.

منبع و ماخذ : ariyan-news.com