فروش دستگاه لیزر موهای زائد و تجهیزات پزشکی زیبایی در ایران

بهترین روش های مقابله با سرماخوردگی چیست

بهترین روش های مقابله با سرماخوردگی چیست

سرماخوردگی یا آنفلوآنزا معمولاً با علائمی مثل گلودرد، آبریزش یا سوزش بینی و احساس درد بدن شروع می شوند. اغلب برای کاهش شدت علائم این بیماری ها از دارو استفاده می کنیم یا درمان های خانگی مثل غرغره کردن آب نمک و خوردن سوپ مرغ را به کار می بندیم. داشتن خواب با کیفیت و بدون وقفه در شب به شما کمک می کند تا با سرماخوردگی مبارزه کنید. شاید سرماخوردگی عادی باشد، اما تقریبا همیشه آزاردهنده است. آیا تاکنون واقعا فرصت داشته اید این رخداد فصلی را تیمار کنید؟ وقتی دیگر انرژی ندارید تا صبح از رختخواب بیرون بیایید، چگونه کارها و وظایف تان را انجام می دهید؟ می توانید از جدیدترین داروهای سرماخوردگی موجود در داروخانه محل تان  استفاده کنید، اما داروهای شیمیایی اغلب عوارضی دارند که بهتر است تجربه شان نکنید. خوشبختانه می توانید مجموعه ای از درمان ها و راهکارهای طبیعی را بکار ببرید که ارزش امتحان کردن را دارند.

در اینجا به بیان برخی از روش های موثر در مقابله با سرماخوردگی خواهیم پرداخت :

مصرف ماست را افزایش دهید : یکی از مقالات علمی منتشر شده در نشریه انجمن تغذیه بیماران، افرادی که به طور منظم و به مقدار کافی محصولات پروبیوتیک مصرف می کنند، تا ۲۷ درصد احتمال ابتلا به ویروس های آنفولانزا را در بدن خود کاهش می دهند. در همین راستا، گفته می شود که مصرف همیشگی ماست یونانی می تواند به پیشگیری سرماخوردگی کمک زیادی بکند.

مصرف آب و مایعات : موقع بیماری، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود. بنابراین همیشه به یاد داشته باشید از آب سالم و تمیز برای این کار استفاده کنید تا وضعیت بیماری شما بدتر نشود. موقع بیمار شدن مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید تا آب بدنتان کم نشود. خصوصاً وقتی می خواهید از وان آب گرم استفاده کنید، زیرا با این کار بدن عرق می کند و باعث کم شدن آب بدن می گردد. نوشیدن مقدار زیادی آب قبل، در طی و بعد از نشستن در آب گرم از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

دست هایتان را زیاد بشویید : اكثر میكروب های سرماخوردگی از طریق تماس فیزیكی غیرمستقیم منتقل می شوند. به طور مثال ، فرد بیماری كه ویروس سرماخوردگی را از بینی به دست هایش منتقل می كند، به هر شیئی كه دست بزند آن را آلوده می كند ( ویروس های سرماخوردگی به مدت 3 ساعت بر روی اشیاء ، زنده می مانند.) افرادی كه این اشیاء را  لمس كنند و بعد بینی یا چشم هایشان را بمالند به بیماری مبتلا می شوند. پس نتیجه می گیریم كه شستشوی مدام دست ها مهم ترین كاری است كه می توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام دهید. بنابراین دست هایتان را در هر فرصتی بشویید.

استراحت : زمانی که بیمار هستید، استراحت به میزان کافی ممکن است بدیهی به نظر برسد اما افراد بسیاری در ابتدای بیماری به این نکته کمتر توجه می کنند و این شرایط می تواند در بلند مدت بیماری را تشدید کند. پس از تجربه نخستین علائم بیماری، به بدن خود استراحت دهید، حتی اگر فکر می‌کنید می‌توانید روال عادی زندگی خود را ادامه دهید. یک روز استراحت کافی می‌تواند فرق بین پیشگیری از وخیم شدن علائم و تشدید بیماری و یک سرماخوردگی شدید زمینگیر کننده را مشخص کند.

مصرف مایعات گرم مانند سوپ : مایعات گرم در بی اثر كردن ویروس سرماخوردگی نقش مهمی را ایفا می كنند و نوعی مسكن محسوب می شوند. سوپ جوجه برای تسكین این بیماری تأثیر فوق العاده ای دارد.  این سوپ حاوی پروتئین ، ویتامین و مواد معدنی است ، كه همگی به از بین بردن ویروس سرماخوردگی كمك می كنند. در هنگام سرماخوردگی سعی كنید آرام و آهسته سرفه كنید تا سرماخوردگی شما به دیگران منتقل نشود . این اصل را به كودكانتان نیز آموزش دهید.

مصرف بهترین آبمیوه ها : مصرف آب لیمو شیرین و آب پرتقال در هنگام ابتلا به عفونت‌هایی مانند سرماخوردگی و سرفه اغلب توسط پزشکان توصیه می‌شود. این آبمیوه‌ها مواد مغذی ضروری، ویتامین‌ها، و آنتی‌اکسیدان‌ها را به بدن می‌رسانند. این مواد مغذی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و کمک می‌کنند که بدن با عفونت‌های ویروسی بهتر و سریع‌تر مبارزه کند. آب لیمو ترش را نیز می‌توانید در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید زیرا می‌تواند ویتامین C بدن را تامین کند که برای واکنش ایمنی بدن به ویروس سرماخوردگی ضروری است. برای گنجاندن آب لیمو به رژیم غذایی‌تان می‌توانید آن را به سالاد یا انواع دمنوش گیاهی اضافه کنید.

منبع و ماخذ : ariyan-news.com