فروش دستگاه لیزر موهای زائد و تجهیزات پزشکی زیبایی در ایران

بهترین و مفیدترین مواد غذایی برای معده کدامند

معده ی ما همیشه و حتما نسبت به چیزهای خوب و بدی که می خوریم از خود واکنش نشان می دهد. پس بهتر است از خوردن یکسری مواد غذایی مضر اجتناب کنبم. اما ، خوشبختانه ، طبیعت همیشه برای ماغذاهایی را تولید کرده است که می توانند هضم و گوارش را در بدن ما تسکین دهند. برای داشتن معده و گوارش سالم باید با مواد غذایی بد و خوب آشنایی پیدا کنید تا مصرف آن ها را کنترل کنید. هدف از سالم غذا خوردن مصرف مواد غذایی سالم و پرهیز از غذاهای ناسالم نیست بلکه باید زمان های مصرف غذا را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید به بهینه سازی غذایی مصرفی بپردازید. هنگامی که معده خالی است باید در مصرف مواد غذایی دقت بیشتری داشته باشیم.

در اینجا به معرفی و بیان برخی از مواد غذایی و نکات مفید برای سلامت معده خواهیم پرداخت :

مصرف ماست : شما باید باکتری های سالم موجود در دستگاه گوارش خود را که به شما در هضم غذا کمک می کنند را افزایش دهید و ماست حاوی برخی از انواع این باکتری های سالم است. اما نه همه ی ماست ها بلکه باید تاریخ مصرف آنها چک شود. دکتر مک کاشلند ، متخصص گوارش در دانشگاه مرکز پزشکی نبراسکا در اوماها می گوید :ماست دارای باکتری هایی است، که باعث بازگرداندن مجدد واکنش های طبیعی دستگاه گوارش می شود.

بادام : بادام به هضم غذا کمک می کند و به میزان زیادی از سوء تغذیه جلوگیری می کند. بهترین راه استفاده از بادام برای درمان رفلاکس معده بخصوص در اوج بیماری خیساندن حدود ۱۰ تا ۱۵ بادام در آب است. صبح پوست آن ها را گرفته و رنده کنید و در فرنی بریزید و میل کنید تا دچار کمبود ویتامین نشوید.

گوشت بدون چربی : گوشت‌های بدون چربی مثل گوشت مرغ یا بوقلمون علاوه‌بر اینکه سرشار از پروتئين و مواد مغذی دیگر هستند، معده‌ی شما را هم ناراحت نمی‌کنند. نصف سینه‌ی مرغ تقریبا ۲۷ گرم پروتئین دارد و چون هم مرغ و هم بوقلمون هیچ کربوهیدراتی ندارند، بدون فیبر هستند. بهتر است هردوی این گوشت‌ها را بدون پوست مصرف کنید، چون پوست مرغ و بوقلمون مقدار زیادی چربی دارد که در معده همراه با پروتئین، هضم این ماده‌ی غذایی را دچار مشکل می‌کند. با این توضیحات، بهتر است خانواده‌ی گوشت‌ها را به‌صورت سرخ ‌کرده هم استفاده نکنیم، چون همان‌طور که گفتیم چربی همراه پروتئین گوشت، معده را به‌خاطر دیرهضم‌بودن سنگین می‌کند.

رازیانه : رازیانه نیز حاوی ماده‌ای موسوم به «آنتول» است كه در تحریك ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد. رازیانه همچنین حاوی اسید اسپارتیك است كه بعنوان یك ماده ضد نفخ عمل می‌كند و به همین خاطر برخی افراد عادت دارند كه بعد از هر وعده غذا، دانه‌های رازیانه را می‌جوند. رازیانه یك گیاه هاضمه است كه استفاده‌های پزشكی و درمانی بسیاری از این لحاظ دارند.

زنجبیل : سال ها از زنجبیل برای درمان انواع مشکلات دستگاه گوارش استفاده می شده است از جمله حالت تهوع و درد معده، همچنین زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد. در تحقیقی که روی موش ها انجام گرفت مصرف زنجبیل نشان داد می تواند به کاهش زخم معده کمک کند. زخم معده زمانی که اسید باعث التهاب معده می شود می تواند بسیار دردناک باشد. می تواند از راه های مختلفی به برنامه غذایی خود زنجبیل اضافه کنید. می توانید قطعات زنجبیل را به سبزیجات پخته و سس ها اضافه کنید، چای زنجبیل درست کنید و یا زنجبیل تازه یا خشک شده را به ماست اضافه کنید.

غلات سبوس دار : غلات کامل مانند نان کامل گندم ، جو و برنج قهوه ای ، منبع خوبی از فیبر هستند ، که کمک زیادی در هضم و گوارش می کنند. اندرسون می گوید : اگر یک چیز است که آمریکا فاقد آن است آن هم فیبر است .ما 20 تا 30 گرم در روز نیاز به فیبر داریم که در آمریکا تنها 12 گرم از آن تامین می شود.فیبر همچنین می تواند به شما کمک کند تا کلسترول بدنتان را پائین بیاورید ، و از نفخ ، گاز و سایر مشکلات مربوط به معده هم جلوگیری می کند. غلات گندم تنها برای کسانی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند مضر می باشد.

چای زنجبیل : زنجبیل به صورت طبیعی می‌تواند معده را تسکین داده و تولید اسید معده را کاهش دهد. چای زنجبیل بدون کافئین، که مقداری عسل به عنوان شیرین کننده به آن اضافه شده باشد، بهترین روش برای مصرف چای زنجبیل است.

منبع و ماخذ : ariyan-news.com